هیات اسکیت خراسان رضـوی

Razavi Khorasan Skating Board

امروز
۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
April 28 ,2024

معرفی اسکیت رول بال

 
مشخصات بازی اسکیت رول بال

رشته رول بال یک رشته کاملا جوان است که در سال 2003 توسط هندیها در کشور امریکا به ثبت رسیده ولیکن به دلیل مهیج بودن و سبک بازی ، خیلی زود جای خود را باز کرده و هم اکنون دارای فدراسیون جهانی است. مسابقات آسیایی و جهانی این رشته بی وقفه در حال اجرا است.در سال 2011 این رشته وارد ایران شد . قدرت و دانش اصلی این رشته هم اکنون در دست هند و پاکستان است و چند سال است که تیم ایران نیز جزو مدعیان جدی این رشته در جهان محسوب می شود.

رول بال رشته ای است متشکل از سه رشته هندبال، بسکتبال و اسکیت و قوانینی برگزیده از این سه رشته به علاوه قوانین خاص خود. بازی رول بال با حضور 6 بازیکن در زمین و 6 بازیکن ذخیره در هر تیممی باشد که یک نفر به عنوان دروازه بان و 5 نفر بازیکن هستند. بازی در دو نیمه 10 الی 25 دقیقه ای ( بسته به رده سنی و جنسیت دارد) مقابل یکدیگر قرار می گیرند. استراحت بین دو نیمه 5 دقیقه است. اگر بازی به تساوی بکشد بازی در دو نیمه 5 دقیقه ای با قانون گل طلایی بازی می شود .مانند فوتبال این بازی دارای اوت و کرنر است که در هنگام خطا و یا دریافت گل ، بازی بترتیب از اوت و کرنر صورت می گیرد. دو داور قضاوت بازی را به عهده دارند که در هر نیمه یک داور حضور دارد. بازیکنان خاطی به وسیله کارت زرد و قرمز جریمه خواهند شد. هماهنگی گروهی ،توانایی فردی ، هوشیاری و عکس العمل سریع دراین بازی نقش بسزایی در موفقیت تیم دارد.

 

 

 

 مشخصات کالبدی اسکیت رول بال

-کفش استاندارد کواد یا اینلاین بدون ترمز

– کلاه ایمنی

– محافظ زانو

– گارد سینه و ویزور برای درازه بان

– لباس آزاد و مناسب آب و هوا

همچنین مشخصات مورد نیاز مسابقه شامل:

دروازه ، توپ رو بال ، تابوی نمایش زمان بازی ، تابلو نمایش امتیازات،سیگنال،نشانگر خطا،برگه داوری می باشد.

مشخصات ، ابعاد و اندازه زمین مسابقه (رول بال)

زمین مسابقه باید از یکی از مواد زیر شامل پارکت ، چوب و کف پوش ورزشی ساخته شده باشد و سطح زمین باید ضد برگشت نور باشد. منطقه بازییی باییید به شکل یک مستطیل ،صاف و بدون هرگونه مانع باشد.

ابعاد زمین بازی باید به گونه زیر باشد:

– برای گروه زیر 11 سال 25 متر طول و 12 متر عرض

– برای گروه بالای 14 سال 35 متر طول و 15 متر عرض

– برای گروه بالای 17 سال 40 متر طول و 20 متر عرض.

خط دروازه یا منطقه D  باید در شعاع 5/2 متری از خط دروازه برای افراد زیر 14 سال و شعاع 5/3 متری برای افراد بالای 14 سال کشیده شود.

خط پرتاب پنالتی باید با فاصله 5/3 متری از دروازه برای افراد زیر 14 سال و فاصله 5/4 متری برای افراد بالای 14 سال از خط دروازه کشیده شود.

منطقه تعویض باید یک خط به طول 30 سانتی متر در هر دو طرف خط مرکزی به فاصله 2 متر از میز هیات داوران به عنوان منطقه تعویض مشخص شود.

 

 

رئیس انجمن اسکیت رول بال

حامد یعقوبیان

قوانین اسکیت رول بال

طراحی سایت

سایت خبری - سایت فروشگاهی - سایت ثبت نام - سایت شخصی - هوش مصنوعی و ...

ایمان رشیدی